فیبروادنوم

سوالات خود را در مورد بیماری های پستان در این قسمت مطرح کنید

مدیر انجمن: dr_nikpouri

موضوع جدید ارسال پست
pari
کاربر جدید
کاربر جدید
پست: 1
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۷۸, ۱۲:۰۰ ق.ظ
تشکر کرده: 1 دفعه

فیبروادنوم

پست توسط pari »

سلام.خسته نباشید

من 34 سالمه و حدود 2 سال پیش توده ای در سینه راستم حس کردم که پزشکم با استفاده از سونوگرافی فیبروادنوم حدود 18mmتشخیص دادند. (متاسفانه نتیجه سونوگرافی همراهم نیست تا مشخصات کامل رو بنویسم). پزشکم هیچ دارویی تجویز نکردند و فقط گفتند اگه در عرض 6 ماه بزرگتر شد میشه با جراحی برداشت.
منتها بدلیل مسافرت من به یه کشور کوچک نتوانستم این جراحی رو انجام بدم.توده اوایل شروع به رشد کرد طوریکه فکر کنم تا 40mm رشد کرد.ولی بدلیل مصرف قرص کلسیم د 3 (مکیدنی)متوجه شدم که رشدش سیر نزولی داره.و حدود 10mmشد.با مصرف این قرص توده تا حدی کوچک میشه ولی کامل از بین نمیره و در صورت عدم مصرف این قرص مجددا توده بزرگ میشه.با بررسیهایی که تو اینترنت داشتم فهمیدم حتی اگر جراحی کنم احتمال عود مجدد هست.همچنین مصرف قرص ویتامین ای اثر مثبت دارد یا نه؟
با توجه به اینکه امکان دستیابی به پزشک مجرب رو در این کشور ندارم چه قرصی رو مصرف کنم تا این توده کامل از بین بره. و آیا لازم به جراحی هست یا نه؟
این توده نزدیک عادت ماهیانه دردناک میشه و متحرکه.
ممنون از راهنماییتون


dr_nikpouri
مدیر سایت
مدیر سایت
پست: 721
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۷۸, ۱۲:۰۰ ق.ظ
تشکر شده: 37 دفعه
تماس:

در پاسخ به فیبرو آدنوم

پست توسط dr_nikpouri »

پری عزیز سلام

اولا"توصیه میکنم نگران نباش و مبحث فیبروآدنوم را در سایت ما مطالعه کن.این را باید توضیح دهم که فیبروآدنوم به سرطان تبدیل نمی شود.اگر فیبروآدنوم شما تایید شده باید پیگیری مداوم داشته باشی.اگر توده بزرگ نشود احتمال نیاز به جراحی کمتر است.
قرص ویتامین E هم می توانید مصرف کنید.
موضوع جدید ارسال پست