توده سینه

سوالات خود را در مورد بیماری های پستان در این قسمت مطرح کنید

مدیر انجمن: dr_nikpouri

موضوع جدید ارسال پست
aftab
کاربر جدید
کاربر جدید
پست: 1
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۷۸, ۱۲:۰۰ ق.ظ
تشکر کرده: 1 دفعه

توده سینه

پست توسط aftab »

با سلام و تشکر از سایت بسیار مفیدتون و سپاسگذاری فراوان از خدمتی ارزنده ایی که به مردم می کنید
همسر من (35 سال سن دارد و دارای 2 بچه که هر دو تا دو سالگی شیر مادرشونو می خوردند) برای چک آپ سینه و بدون اینکه احساس مشکل یا دردی در ناحیه سینه بکنه نزد متخصص زنان و زایمان رفت که ایشان هم سونو گرافی براش نوشت که نتیجه آن به این شکل جواب داده شد:

[در رتروارئولار پستان راست توده بیضی شکل هتروژن با حدود شارپ به ابعاد 35*37 م.م و ضخامت 13 م.م دیده می شود که ممکن است مربوط به فیبروادنوم باشد . هر چند به دلیل هتروژون بودن اکوی آن بررسی پاتولوژیک توصیه میشود.
کیستی به طول 5 م.م در فوقانی خارجی پستان راست مشهود است.
در پستان چپ کیست هایی به ابعاد 7 و 8 م.م در مجاورت فوقانی نیپل مشهود است.
در نواحی اگزیلاری عارضه مرضی مشهود نیست]

دکتر سونوگرافی و دکتر زنان هر دو گفتند که توده خوش خیمه و مشکلی نداره و جای نگرانی نیست ولی باید توده رو با عمل جراحی در آورد.
تازه بعد از سونوگرافی خانمم وقتی دقیق سینشو معاینه کرد توده رو لمس کرد (البته مشخصه که در معاینه همیشگی خودش سهل انگاری کرده و دقیق خودشو چک نکرده) در ضمن با لمس کردن توده این وضعیت رو داره که توده نرم و تقریبا گرد شکل و ظاهرا جابجا هم میشود و تقریبا نزدیکی های زیر نوک پستان می باشد.

نتیجه رو نزد 3 پزشک متخصص جراحی عمومی در شهرمون بردیم که هر سه پزشک گفتندکه نمومه این توده ها در بیماران معمولا خوش خیم هستن ولی بهتر اینه که با عمل درش آورد تا بعد نمونه رو برای بررسی سلولی به پاتولوژی فرستاد تا از خوش خیم بودن آن مطمئن شد.

حالا واقعیتش اینه که من خودم خیلی نگرانم و نمی دونم چکار کنم هر چند که نوبت عمل هم براش گرفتم ولی مرددم .لطفا کمکم کنید که بهترین راه حل چیه ؟
1-آیا تشخیص و عمل آن توسط متخصصین جراحی انجام میشه یا متخصصین دیگر؟
2-آیا به نظرشما با توجه به ابعاد توده نیاز به سونوگرافی مجدد یا ماموگرافی داره؟
3- نظر شما راجع به درآوردن توده چیه؟
4-آیا با توجه به تجربه بیماران شما احتمال داره که این نوع توده ها خوش خیم نباشن؟با احتمال تقریبی چند درصد؟
5-آیا بعد از عمل احتمال داره دوباره توده دیگه ایی بوجود بیاد؟

بسیار بسیار ممنون میشوم اگر بطور دقیق راهنمایی بفرمایید


dr_nikpouri
مدیر سایت
مدیر سایت
پست: 721
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۷۸, ۱۲:۰۰ ق.ظ
تشکر شده: 37 دفعه
تماس:

پست توسط dr_nikpouri »

با سلام و تشکر از شما دوست عزیز
بهتر بود محل زندگی خودتان را ذکر می کردید تا پزشکانی را که در آن ناحیه هستند ، به شما معرفی می کردیم.در مورد توده هایی که در سونو و مامو گرافی خوش خیم بنظر می رسند ،برای تایید صد در صد خوش خیمی باید نمونه جهت پاتولوژی فرستاده شود که این کار می تواند با واکیوم بیوپسی و core بیوپسی انجام می شود.
در مورد باقی سوالات ،حتماً توده باید توسط خودمان معاینه شود .عمل جراحی سینه توسط همه متخصصینی که در این زمینه دوره کاملی را دیده اند انجام می شود.
موضوع جدید ارسال پست