سونوگرافی از پستان

سوالات خود را در مورد بیماری های پستان در این قسمت مطرح کنید

مدیر انجمن: dr_nikpouri

موضوع جدید ارسال پست
fairy_mohammadi
کاربر جدید
کاربر جدید
پست: 2
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۷۸, ۱۲:۰۰ ق.ظ

سونوگرافی از پستان

پست توسط fairy_mohammadi »

با سلام و عرض خسته نباشید خدمت خانم دکتر نیک پوری

قبل از طرح پرسشم به خاطر سایتی پرمحتوایی که دارید و اطلاع رسانی که بصورت رایگان از این طریق انجام میدید از شما کمال تشکر و قدردانی رو دارم.

من از حدود دو ماه پیش در ناحیه سینه ها درد شدیدی احساس می کنم و کاملا متورم و سفت شده اند . سه هفته پیش به پزشک مراجعه نموده و در تاریخ 13/6 هم به مرکز سونوگرافی کرج مراجعه کردم و نتیجه سونوگرافی به شرح زیر است :
سونوگرافی پستانها :
در بررسی سونوگرافیک با پروب خطی مولتی فرکانس mhz 10-8 بافت فیبروگلاندولر mottled و اکوژنیک ضخیم همراه با مجاری prominent در پستان ها مشهود است که مطرح کننده FCC) benign breast changes میباشد. در قسمت فوقانی خارجی پستان راست یک cyst به اندازه تقریبی 4.4mm مشاهده شده. ضایعه فضاگیر solid در هر دو پستان مشاهده نمی شود.
در ناحیه اگزیلاری دو طرف تعدادی آدنوپاتی با hilum اکوژن و نمای reactive مشاهده می شود.

با توجه به اینکه اصلا از این بیماری اطلاع زیادی ندارم و پزشک معالج هم تا 3 مهر نیستند لطفا من رو راهنمایی کنید که آیا در بیماری من مورد خاصی هست و درمان میشه ؟ این مورد احتیاج به جراحی داره ؟
در ضمن من حدود 2 سال است که قبل از پریودی دچار لکه بینی می شوم و هنوز پزشکان نتوانستد این مشکل مرا درمان کنند البته در سونو گرافی انجام شده از رحم مشخص شده که یک فیبرون خیلی کوچیک دارم . البته به خاصر این مشکل من داروی هرمونی مصرف کردم.
ممنون از راهنمایی و پاسخگویی شما


dr_nikpouri
مدیر سایت
مدیر سایت
پست: 721
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۷۸, ۱۲:۰۰ ق.ظ
تشکر شده: 37 دفعه
تماس:

پست توسط dr_nikpouri »

با سلام به شما دوست عزیز

ما هم از شما متشکریم که سایت ما را برای رفع مشکلتان انتخاب کردید. به شما پیشنهاد می کنیم که در مسابقه سایت ما شرکت کنید تا هم اطلاعات علمی خود را افزایش دهید و در عین حال امید واریم برنده مسابقه ما هم باشید و از جوایز نفیس ما بهره مند شوید.

در پاسخ به سوالتان باید توضیح دهم که اگر سایز کسیت شما 4/4 میلی متر باشد جای هیچ نگرانی نیست.ولی در مورد مشکل زنان باید پیگیری و بررسی بیشتر انجام دهید .اگر ساکن رشت هستید می توانید با مرکز ما تماس گرفته تا به طور حضوری مشکل شما را حل کنیم.
موضوع جدید ارسال پست