درمان فیبرآندوم

سوالات خود را در مورد بیماری های پستان در این قسمت مطرح کنید

مدیر انجمن: dr_nikpouri

موضوع جدید ارسال پست
mana
کاربر جدید
کاربر جدید
پست: 1
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۷۸, ۱۲:۰۰ ق.ظ

درمان فیبرآندوم

پست توسط mana »

با عرض سلام و خسته نباشید . دختری 25 ساله و مجرد هستم که در سال 88 با تشخیص پزشکان توده فیبروآدنوم از سینه سمت راستم برداشته شد و نتیجه پاتولوژی به شرح زیر است:
The specimen received in formalin consists of one piece of grayish coloured tissue M 5*2.5*2 cm. Four tissue samples embedded in four cassettes.
که نتیجه پاتولوژی فیبروآدنوم بوده. و به مدت شش ماه بعد دوباره متوجه توده در همان مکان شدم که به دکتر مراجعه کردم گفتن نه نیازی به سونو هست و نه لازمه که هیچ استرسی داشته باشید دکترم گفتن فقط بهش دست نزن نیاز به هیچ درمانی نداری دیگه هیچ دکتری نرفتم تا تاریخ 23 شهریور 92 با مراجعه به دکتر دیگری که سونو برام نوشتن و نتیجه سونو : در ساعت 11 نیپل پستان چپ تصویر هیپواکو 23*9 میلیمتر مشاهده کردید که نمای آن مطرج کننده فیبرآدنوم استو و در پستان راست در ساعت 10 نیپل توده هیپواکو با سایز 14 میلیمتر با حاشیه مشخص و منظم مشاهده گردید.

که دکترم گفتن اگه نخوای جراحی کنی 6 ماه دیگه بیا که تحت کنترل باشی. 7 ماه گذشت و من از ترس جراحی دوباره دکتر نرفتم آیا لازمه دوباره جراحی شوم؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
با توجه به اینکه مجردم اصلا دوست ندارم جراحی شم. اگه جراحی نشوم چی میشه؟ روشی وجود نداره که من دوباره جراحی نشم؟


dr_nikpouri
مدیر سایت
مدیر سایت
پست: 721
تاریخ عضویت: سه‌شنبه ۹ آذر ۱۳۷۸, ۱۲:۰۰ ق.ظ
تشکر شده: 37 دفعه
تماس:

پست توسط dr_nikpouri »

با سلام
یکی از روشهای درمان شما جراحی میباشد اما میتوانید یک نمونه بافتی کوچک از محل توده برداشته و پس از اینکه مطمئن شدید فیبروادنوم است می توانید به توده دست نزنید و فقط با سونوگرافی کنترل کنید .
موضوع جدید ارسال پست